AL Service camp v1 200414-1920x480.jpg

 

Service i utfordrende tider

Vi lever alle i en utfordrende tid, hvor servicebesøk ofte ikke er mulig av sikkerhetsmessige årsaker. Imidlertid kan vedlikehold og service på Alfa Laval-utstyret i de fleste tilfeller gjøres ved å koble deg og utstyret ditt til våre serviceingeniører. Alfa Laval kan støtte deg, og du kan dra nytte av den enorme kunnskapen fra vårt team av eksperter uansett hvor du befinner deg.

 

 

 

Lube_oil_contact_us_640x360.jpg

Våre serviceteknikere står parat for å hjelpe deg med feilsøking og deler og sørger for at du ikke står alene hvis det oppstår uventet nedetid. Kort sagt: Alfa Laval sørger for at du fortsatt drar nytte av vår fremragende service selv i disse usikre tider, så ikke nøl med å ta kontakt med din nærmeste Alfa Laval-kontakt. Du kan også bruke kontaktskjemaet nedenfor. 

.
service kit

Parts planning to keep operations running

Our separation equipment is often running in process operations that simply cannot stop. Situations that disrupt supply chains can have catastrophic consequences production and the bottom-line. We have worked with many of our industrial process customers to develop a parts supply plan that ensures we have the right type and amount of maintenance kits and critical spare parts both on the customers site, as well as in our nearest distribution center to ensure that there would be no risk of downtime. Ever. Through a service we call Exclusive Stock, we can even create a customer specific supply plan. Our service experts, with years of experience in challenging separation applications, can help develop the right plan for your business. Effective parts planning will maintain uptime, assure business continuity, make sense for your bottom line, and give you peace of mind in a challenging time. 

Service på nye måter i utfordrende tider

En av Alfa Lavals raffinerikunder i Houston i Texas gjennomførte testing av en separator. Det oppstod et problem, og det ble nødvendig å åpne opp og montere kulen på nytt for å kunne fortsette. På grunn av reisebegrensninger var det ikke mulig for en Alfa Laval-produktekspert å dra til anlegget. I stedet ble servicearbeidet utført av kunden med fjernveiledning via en app med utvidet virkelighet. Under videosamtalen sørget en Alfa Laval-ekspert for at kunden kunne utføre tjenesten trygt og at testingen kunne fortsette som planlagt. Og siden separatoren er koblet til Alfa Laval IoT (ALIoT)-portalen, kunne Alfa Laval-eksperten bistå kunden videre i testene ved å følge deres driftsdata i sanntid på avstand.

HSS 2_640x360.png

Tomato_640x360.jpg

Ekstern støtte er kostnadseffektiv og bra for miljøet

En Alfa Laval-kunde i Sør-Australia ønsket en undersøkelse av deres MEP - multieffekt-platefordamper, som brukes til å produsere vann til en tomatfarm i den australske ørkenen. Ettersom det ikke fantes lokal kompetanse for denne typen anlegg, og siden det ville ha medført høye kostnader og en betydelig miljøpåvirkning å sende ut en Alfa Laval-ekspert fra den sentrale serviceorganisasjonen, ble det besluttet å installere en lokal gateway for å muliggjøre fjernovervåking av installasjonen. Kunden installerte enkelt gatewayen selv, og i mellomtiden ble et dashbord i Alfa Laval IoT (ALIoT)-portalen konfigurert for å etterligne kundens grensesnitt og visualisere kritiske kjøringsparametere. Dette gjorde det mulig for Alfa Lavals eksperter å bistå kunden, gi direkte tilbakemelding på justeringer og evaluere justeringene etter flere dager. Det vil også gjøre det mulig for Alfa Lavals eksperter å effektivt støtte kunden i fremtiden.  

Alfa Laval strekker seg litt lengre - slik at du slipper

Alfa Lavals dekantersentrifuger brukes ofte på avsidesliggende steder, og fungerer under røffe forhold. I næringer som gruvedrift og oljeboring kreves det at man kjører bil i timevis eller må chartre et fly for å komme frem til dekantersentrifugene. For å gjøre det mulig for kundene å se og justere utstyret eksternt, tilbyr Alfa Laval fjernovervåking og fjernkontroll. Disse tjenestene gjør det også mulig for Alfa Lavals eksperter å gi bedre støtte. En feltportal brukes til å koble til utstyret eksternt. En Alfa Laval-kunde innenfor oljeboring i Nord-Amerika uttaler: "Tilkoblingsmulighetene gjorde det mulig for oss å diagnostisere et problem med strømforsyningene. Dette sparte oss for penger siden vi kunne sende ut riktig serviceteknologi for å reparere utstyret på stedet." Denne tjenesten åpner for smartere drift som sparer både tid og penger.

decanter_640x360.png

.

Klar til å koble til?

Alfa Lavals nettilkoblede tjenester muliggjør fjernsupport og prediktivt vedlikehold av din maskin, noe som sikrer pålitelig oppetid, høy utnyttelsesgrad og optimaliserte vedlikeholdsintervaller. Kombinert med Alfa Lavals ekspertkunnskap får du viktig informasjon for å sikre enestående ytelse for maskinen din gjennom den lange levetiden.

Ready to connect logo 640x360
.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Ikke nøl med å kontakte Alfa Laval hvis du har service- eller supportbehov. Ta kontakt med nærmeste Alfa Laval-representant eller fyll ut skjemaet til høyre.

 

AL_Service camp_v3_200414-640x360.jpg.png

Denne informasjonen lagres og behandles i samsvar med personvernreglene våre.