Miljøvern

Alfa Laval PureBallast 3 er typegodkjent av IMO og den amerikanske kystvakten, og tilbyr overlegen ytelse i alle typer vann – ferskvann, brakkvann og sjøvann. Det sparer plass i nye fartøy og forenkler ettermonteringen i eldre flåter.

IMO revised G8 – the clock is ticking

From 28 October 2020, more stringent IMO rules will apply for type approving ballast water treatment systems. In short, the vast majority of ports will be off limits to any system installed without meeting them. Get the facts and learn why Alfa Laval PureBallast 3 is ready.

.

PureBallast Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på ballastvannbehandling med vårt PureBallast-nyhetsbrev

.

Kunnskap

Våre løsninger møter både globale krav til ballastvannbehandling og kravene til den amerikanske kystvakten (USCG).

BTW complete solution 1248x480

Vær klar for ny lovgivning

Siden ratifikasjonen av IMOs ballastvannbehandlingskonvensjon (BWM), må behandlingssystemene for nye båter installeres ved levering. Etter 8. september 2019 må eksisterende fartøyer ettermontere dem.

Rederier som trenger å tømme ballastvann i amerikanske farvann har enda flere problemer å ta hensyn til.

Beslutningene du tar nå er avgjørende for suksessen til bedriften din i årene som kommer.

Ledelse som betyr noe

Vi har kunnskap og ressurser for å hjelpe deg med å overholde BWM-konvensjonen eller USCG-lovgivningen. Vårt fleksible PureBallast 3-tilbud sikrer at du får det beste og mest kostnadseffektive systemet for dine spesifikke behov.

Vi har vært involvert i utviklingen av standarder for ballastvannbehandling, inkludert IMO- og USCG-typegodkjenninger. Vi har montert over 1700 PureBallast-systemer, mer enn 600 av dem ettermonteringer, så du vet at du er i trygge hender.

Sertifikater og godkjenninger

PureBallast 3 er sertifisert av alle større klassifikasjonsselskaper. Se hvilke.

Referanser

Les suksesshistorier om noen av de mer enn 1700 PureBallast-systemene vi har levert så langt.

.

Finn systemet ditt

Ditt valg av ballastvannløsning må være en perfekt match for fartøyet ditt, slik at du får jevn drift og feilfri overholdelse av ballastvannbehandlingslovgivningen. Med Alfa Laval PureBallast 3 kan du være sikker på begge deler.

Velg basert på lang sikt

Dine ballastvannbehandlinger bør vare – og gi varig videresalgsverdi.

Velg pålitelighet

Sørg for at ballastvannbehandlingene varer like lenge som fartøyet ditt ved å velge viktige komponenter som ikke vil korrodere i sjøvannssituasjoner.

En UV-reaktor er en trykkbeholder som kan trenge utskifting om fem år hvis den er bygget med stålklasse som 316L. PureBallast 3-reaktorer er bygget med super-austenitisk rustfritt stål, forventet å vare 20 år eller mer.

Hvor skipet kan seile vil påvirke potensielle kjøpere, så vel som hva de er villige til å betale. De verdsetter også utstyr fra en anerkjent leverandør som de kan stole på for langsiktig støtte over hele verden.

Helt sikker ballastvannbehandling

Alfa Laval PureBallast 3 er et pålitelig valg. Et pålitelig produkt støttet av en stor global organisasjon. Vi har betjent havindustrien i et århundre og har vært involvert i ballastvannbehandlinger siden det først ble foreslått.

Velge en ballastvannbehandling

Last ned vår 11-punkts utvalgsguide som hjelper deg med å velge det systemet som passer best for deg.

Den ledende leverandøren og det ledende systemet

PureBallast er det mest etablerte valget innen ballastvannbehandlinger.

BWT leading 1248x624

En historie om lederskap

Vi har vært involvert i ballastvannbehandlinger og utvikling av behandlingsteknologi i mer enn et tiår. Vi har utviklet biologisk og teknisk kompetanse på nøkkelområder for å utvikle standarder og utdanne markedet.

PureBallast er utviklet i samarbeid med Wallenius Water, og er et modent system som ligger helt i tet når det gjelder ballastvannbehandling. Det opprinnelige systemet ble lansert i 2006 og var den første kommersielt tilgjengelige behandlingsløsningen.

En salgssuksess for pålitelige produkter

Mer enn 1700 PureBallast-systemer er levert og bestilt. Hundrevis av PureBallast-systemer er installert som ettermonteringer, og installasjoner utført over hele verden på et mangfoldig utvalg av skipsverft og fartøystyper: containerskip, tankskip, bulkskip, offshore forsyningsfartøy, marinefartøy og mer.

Fullstendig støtte over hele verden

Vi har et komplett utvalg av løsninger for nye skip og ettermonteringer. Vår store produksjon er klar til å møte dine behov ettersom BWM-konvensjonen trer i kraft.

Skipsverft og ingeniørfirmaer får klar, grundig dokumentasjon og eksperthøring. Vi tilbyr førsteklasses støtte, inkludert Performance Agreements.

Få alt du trenger, fra råd til deler og service, hvor som helst i verden.

Ordrene er mottatt

Vi har mottatt PureBallast-bestillinger for forskjellige fartøystyper fra hele verden.

Betjente fartøystyper

    • Ankerhåndteringsskip
    • Bulkskip
    • Biltransportskip
    • Kystferger
    • Mindre containerfraktere
    • Containerskip
    • Cruiseskip
    • Boreskip
    • Generelle lasteskip
    • LNG-skip
    • LPG-skip
    • Marinefartøy
    • Offshore forsyningsfartøy
    • Forskningsfartøy
    • Elvebåt
    • Ro-ro-skip
    • Transporttankskip
    • Forsyningsfartøy
    • Tankskip
.

Ballastvannbehandlingslovgivning

Ballastvannbehandlingslovgivninger trer nå i kraft. IMOs ballastvannbehandlingskonvensjon (BWM) har blitt ratifisert og den amerikanske kystvaktens (USCG) lovgivning har allerede trådd i kraft. Vi har kunnskapen og et tiår med erfaring for å hjelpe deg med å finne frem i regelverk som påvirker fartøyet ditt.

BWT legislation 1248x624

USCG utslippsstandard for ballastvann

USCGs utslippsstandard for ballastvann har vært i kraft siden juni 2012. Per desember 2013 må alle nye fartøy som ønsker å tømme ballast i amerikanske farvann må følge denne, og krav til eksisterende fartøyer følger.

I en overgangsperiode har visse IMO-godkjente systemer blitt godkjent for bruk i USAs farvann som alternative behandlingssystemer (AMS). På grunn av tilgjengeligheten av behandlingssystemer med USCG-typegodkjenning, blir IMO-systemer installert etter 7. mars 2017 ikke lenger gitt AMS-godkjenning.

Systemer som er innlevert for USCG-typegodkjenning, må for tiden testes i henhold til CMFDA/FDA-fargingsmetoden. Systemene må være godt utviklet når testingen utføres, og testene må utføres av en uavhengig tredjepart. Denne grad av innsyn gir troverdighet til testresultatene.

Det er mer spesifikke krav til overvåking av driftsparametre ved USCG-tester.

Hittil har bare en håndfull ballastvannbehandlingssystemer mottatt USCG-typegodkjenning, inkludert PureBallast 3. Fremtidig aksept av testmetoden som er mest hensiktsmessig (MPN), som er mer hensiktsmessig for UV-baserte systemer som PureBallast 3, vil muligens tillate fortsatt bruk av noen systemer godkjent som AMS i dag.

IMOs BWM-konvensjon

BWM-konvensjonen ble vedtatt i 2004 og er offisielt kjent som den internasjonale konvensjonen for kontroll og styring av skips ballastvann og sedimenter. Selv om den tok mange år å ratifisere, utløste introduksjonen utviklingen av dagens utvalg av behandlingssystemer.

Siden ratifikasjonen i september 2016 har BWM-konvensjonen gjort ballastvannbehandling til et tema over hele verden. Fra og med september 2017 krever nye skip typegodkjente behandlingssystemer, mens eksisterende fartøyer må ha dem ettermontert i henhold til den reviderte IMO-implementeringsplanen. Fartøy som opererer i amerikanske farvann som har bestått etterlevelsesdatoen, må behandle ballastvannet med en BWMS ved utslipp i amerikanske farvann.

Fordi BWM-konvensjonen ble etablert da mindre var kjent om de kontrollmekanismene som trengs for ballastvannbehandling, har IMO-typegodkjenningssertifikater utviklet seg over tid. Sertifikater utstedt etter 2014 gir mer detaljert informasjon om driftsbegrensningene til et system, for eksempel saltholdighet, temperatur og UV-overføringsnivå. Ethvert sertifikat som er utstedt før denne datoen, bør undersøkes kritisk og søke den nyeste revisjonen av et sertifikat.

I dag tolkes BWM-konvensjonen på en ensartet måte av tredjeparts testorganer over hele verden, som forsøker å sikre en høy grad av innsyn i alle testprosedyrer.

Ballastvannbehandlingslovgivning

Siden IMOs ballastvannbehandlingskonvensjon (BWM) ble ratifisert, har spørsmålet om ballastvannbehandlingslovgivning blitt viktig verden over, og det har stilt spørsmål i bransjen.

Alfa Laval PureBallast 3 og IMO-reviderte G8-retningslinjer

Følgende spørsmål og svar forklarer konsekvensene av Alfa Laval PureBallast 3-typegodkjenning i henhold til de reviderte G8-retningslinjene.

Ettermontert PureBallast 3

Alfa Laval er forberedt på tekniske og logistiske utfordringer ved ettermontering av et fartøy for ballastvannbehandling.

Skreddersydde ettermonteringsløsninger

På de fleste fartøy er det ingen eksisterende plass eller tatt andre hensyn til ballastvannbehandling. Kompaktheten og fleksibiliteten til PureBallast 3 Compact Flex forenkler en ettermontering.

Vi tilpasser hvert prosjekt for å tilfredsstille dine krav, og tilbyr budsjetteringshjelp og finansieringsalternativer.

Samarbeid og fleksibilitet

Vi kan jobbe med din ingeniøravdeling og valgte verft, eller sikre ekspertise fra vårt eget nettverk for teknisk støtte, 3D laserskanning, klassegodkjennelse og mer.

Vi kan oppfylle din eksisterende dokkplan eller sørge for installasjon under reisen. Som en global organisasjon med sterk logistikk, kan vi flytte med prosjektet hvis rutene endres før dokking. Vår tilstedeværelse og kapasitet over hele verden sikrer et jevnt og vellykket prosjekt, selv når det skjer store endringer.

Last ned brosjyre om ettermontering

cooperation diagram from retrofit leaflet
.

Ta kontakt med oss ved ballastvannbehandling

Klar til å ta neste skritt mot et Alfa Laval PureBallast 3-system? Vi vil gjerne gi mer informasjon eller et tilbud for ditt spesifikke fartøy.

Du godtar at Alfa Laval kan samle, bruke og utlevere personlige opplysninger som du har oppgitt i dette skjemaet, for å levere markedsføringsmateriale du har avtalt å motta, i samsvar med Alfa Lavals retningslinjer for personvern